Mihai discuta liber

The thoughts of me

(Asa ar trebui sa arate cronica unui concert)

Eu la Aerosmith 18.06.2010

Saptamana trecuta Robbie Williams (nu Robin, fratilor) a fost in Romania. Nu m-am dus la concert pentru ca, din punctul meu de vedere, Robbie a facut niste compromisuri pe care eu nu nu le accept. Unul din compromisuri a fost ca s-a intors in Take That cu restul trupei. Sunt putini cei care stiu de ce a plecat el din Take That si cum a plecat. Gary Barlow era o primadona pe vremea lui Take That si pe atunci isi dorea sa fie considerat cel mai bun om din trupa. Dupa despartirea lor din 1995 a incercat el ceva, dar a vazut ca nu poate si a devenit producator de muzica. Gary a avut multe dispute cu restul membrilor si cu Robbie in mod special. Robbie l-a pus la punct atunci de multe ori, s-au si spurcat, chiar si in public, iar cand nu a mai putut indura, Robbie a plecat din formatie. Ziarele scriu ca ar fi platit 1.5 milioane lire sterline in 1995 ca sa plece (mai mult decat a castigat cat timp a fost in trupa). Mai mult, si alti membri au plecat la scurt timp dupa reuniunea lor recenta, pe care ceilalti membri ai formatiei au facut-o pentru bani, probabil (nu inteleg de ce a acceptat Robbie, mai ales ca a plecat la scurt timp iar). Puteau sa faca un album impreuna de dragul anilor trecuti, dar nu sa anunte ca s-au reunit. Pana si titlul albumului lor, dupa reuniune, a fost “Back for good”. Sigur ca da.

M-as fi dus la concertul lui Robbie acum 5-6 ani, acum am ales sa nu ma duc (din motivele de mai sus). Lista mea de muzicieni sau formatii pe care as vrea sa ii vad in concert e scurta, acum mai are 2 elemente: Foo Fighters si Rammstein. Pentru Foo Fighters as merge oriunde in tara, daca ar veni. As plati oricat de mult, asa de mult vreau sa ii vad in concert. I-am adaugat pe Rammstein pentru ca si ei fac spectacole deosebite si le ascult muzica foarte des. Pe Aerosmith i-am vazut deja in 2010.

Primele lucruri pe care le-am citit si le-am auzit despre concertul lui Robbie William a fost ca oamenilor le-a fost sete. Pe bune?!?! Doar atat poti sa spui dupa concert? Te-ai dus acolo sa bei? Puteai sa stai acasa si sa lasi fanii sa se duca. Doar cu atat ai ramas dupa concert? Nu am citit nimic despre concertul in sine la nimeni, dar la nimeni. Toti s-au concentrat pe tampenia asta. O fi fost o problema, dar as fi vrut sa citesc cum a fost la concert, NU cum a fost organizarea, pentru ca ma asteptam sa fie proasta, chiar si in 2015. Noi, ca romani, mai avem multe de invatat din punctul asta de vedere, din pacate. Nici la concertele de pe afara nu e totul roz.

Haideti sa va spun, comparativ, cum a fost la concertul Aerosmith cand am fost eu. Cu o zi inainte de concert am fost la dentist care mi-a extras o masea. De fapt, in ultimele doua saptamani inainte de concert am fost la dentist de mai multe ori. Dupa ce si-a facut treaba, dentista a inceput sa faca conversatie cu mine, asa, ca de plecare. Cand i-am spus ca a doua zi urma sa ma duc la concert, a ramas cu gura cascata si mi-a spus ca nu ar fi facut extractia daca ar fi stiut ca ma duc la concert. Dupa o astfel de extractie nu ai voie sa mananci vreo 12 ore. A doua zi dimineata am plecat spre Bucuresti, cu vreo 2 cornuri in rucsac. Toata ziua de dinainte de concert am mancat cornurile respective si am baut ceva apa. Si atunci era foarte cald si am stat prin zona, pe la umbra sau pe la soare pana dupa amiaza, cand pe la 5 am intrat la concert si am stat in picioare sa ii vad pe cei de la Reamonn, apoi pe Aerosmith. A meritat tot efortul si fiecare picatura de sudoare pe care am varsat-o. Si la Aerosmith au fost probleme cu organizarea si chiar cu sonorizarea, dar concertul in sine a fost muuult peste asteptari. Si atunci am citit prin presa tot felul de tampenii, dar nimic nu ar fi putut sa stearga din memorie sentimentul pe care l-am avut la concert. Aerosmith da lectii, Robbie Williams doar nu da nimic de baut. Rusine lui, nu?